Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

dag 9, 6 jan 2014 vattenfallet

Av southafrica - 16 februari 2015 11:06

Denna dag tillbringades för det mesta innomhus pga av regnigt väder men med några få undantag som innehöll en utflyckt och träning   Vi (Mamma, jag och mina tre systrar)  träffade två barn vars morföräldrar jobbade på retreat gården som visade oss runt litegrann. Vi fick se träd, växter, stenar, vatten, kristaller och en tomtemor med bikini (Dom firar jul mitt i sommaren så).  Utflyckten var egentligen en jakt på grodor men vi fick inte se en enda, men vi fick se ett vattenfall. Vid vattenfallet begravde vi också en fågel som vi hittat död. (RIP lilla fågel från sydafrika). På hemvägen från vattenfallet som låg 10 minuter från retreat gården träffade vi  barnens mamma som var orolig pga att både hon och barnens mormor hade sagt att dom inte fick gå till vattenfallet för att det hade varit översvämning där. Men barnen hade visst glömt det när dom följde efter grodorna    . När vi kommit hem, blöta men glada följde jag med min mamma ut i regnet på en promenad. Det var mysigt. När vi kom hem igen dushade jag sedan tog vi det lugnt. Vid middags tid gick vi till ett större hus där vi åt middag tillsammans och hade trevligt och min brorsa fick en ny kompis ( En söt, cool 5 årig kille som kunde dansa). Den kvällen somnade vi tidigt.   

  

Besöket vi fick på natten 

              

Gården och huset 

  

Tomtemor

  

Ett träd som hette något speciellt och var speciellt på något sätt men jag har glömt bort det  

     

På grodjakt 

     

Mot vattenfallet 

                    

Vid vattenfallet

  

Fågelgraven


  

Kristall stenen 


Hoppas ni gillade detta inlägg! Glöm inte bort att ställa en fråga om det är något mer ni vill veta. 


Ses!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av southafrica - 25 december 2017 19:35

  Four years ago, on this particular day, I was sitting in my room, nervous but excited, packing my bag. Togrther with my family, i would go on a trip across the globe to spend two weeks in the most southern country in Africa . This journey affecte...

Av southafrica - 25 juni 2015 14:12

Nu sitter jag här och lyssnar på musik och gråter, med en ny scarf runt min hals och en kamera med allt för många bilder. De senaste dagarna (sen i lördags) har en grupp från Sydafrika som är med i Lifezone varit här. Det har varit ett fotbollslag me...

Av southafrica - 6 maj 2015 14:11

Hi, from now on I´ll try to write in english (wish me good luck!   ) This, is because of the thing I write about. I write about my meetings with people from Southafrica and it is a bit sad that they don´t understand what I write so....I´ll try. Latel...

Av southafrica - 12 april 2015 13:49


Om ni läst det senaste inlägget vet ni att Colin och Patricia från Sydafrika är här. Idag var det gudstjänst och Colin berättade mer om phambili projektet men också om hans tankar kring Bibeln och Gud. Han sa att det var viktigt att inte hänga k...

Av southafrica - 11 april 2015 17:54

Om ni har läst min dagbok från när jag var i Sydafrika har ni kanske också läst "dag 5" vilket var den dagen då vi var och besökte phambili projektet. Just nu är Colin (som är pastor i den kyrkan) och hans fru Patricia här och just idag var Patricia ...

Ovido - Quiz & Flashcards