Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Dag 12, 9 jan 2014 min födelse dag

Av southafrica - 16 februari 2015 11:16

Som min mamma hade berättat dagen innan min födelsedag var pappa borta när jag vaknade, han var och köpte tårta. Jag låg kvar i sängen och försökte sova i värmen medan mina små systrar sprang omkring och viskade om presenter. Efter ett tag kom familjen in och började sjunga. Dom hade med sig paket som jag försökte öppna långsamt men ville bara slita upp. (Alltid lika spännande  ) Jag fick en helt underbar klänning (som jag hade på mig på skolavslutningen), ett halsband, 2 tofsar med tyg typ och ett hopprep som räknar hur många varv man hoppar och hur snabbt man hoppar. Efter det så tog jag på mig klänningen och gick ut till bordet där dom hade dukat upp frukost och tårta. En chokladtårta som var väldigt god. Efter det så tog vi det lugnt innan vi bestämde oss för att åka iväg till en äventyrs lekpark. Vädret var molnigt med några regnskurar. Vid äventyrslekparken var det några (dom flesta) som följde med och klättrade i träd och i en hinderbana. Men jag (som inte gillar att klättra och hade varit sjuk) gick runt och tittade i dom små affärerna. Jag hittade en choklad affär, och blev kär   . Sen hittade jag en affär med massor av söta stenar där jag köpte en sten som det stod "Best friend" på. Efter ett tag åkte jag och min pappa (som inte heller klättrade) tillbaka till stället där vi sov och hämtade min mamma och mina systrar. När vi kom tillbaka till äventyrslekparken (som egentligen inte var en äventyrslekpark men jag har inget bättre namn) med mina systrar och min mamma var det lunch tid. Så vi gick till ett litet typ café och köpte mat. När maten var uppäten så var dom som hade klättrat klara och vi åkte hem. När vi kom hem var det nästan sol och vi gick till stranden där vi badade, solade, byggde sandslott, tittade i grottor och snorklade. Det var väldigt kul. När det var över tog jag en dusch och var klar strax före middagen. Då hade jag fått lite feber igen (inte så konstigt för jag hade badat och varit i solen i många timmar    ) men bättre lite feber och haft en kul dag än feberfri men uttråkat   När vi kom till middagen serverades den på samma sätt som förra gången, ur stora häxkittlar. Men maten var god och när den nästan var slut ställer sig en i gruppen upp och säger något som tyvärr inte mins exakt men det handlar iallafall om att en i gruppen fyller år och vi visste inte vad hon ville ha i present så vi frågade hennes mamma och hon sa: kläder. Sen lyfte dom fram 2/3 paket (dåligt minne) som innehöll en kortärmad vit tröja med spets, ett jätte snyggt brunt bälte och en söt klänning. På ett av paketets papper stod det "Grattis Adelina 13 år!" och sedan hade alla i gruppen skrivit sina namn på det.  Jag har ramat in det   Sen så kommer en som jobbar på värdshuset ut och bär på en likadan tårta jag fick vid morgonen men med nötter, några blad och färska jordgubbar på!! För mig (som fyller år i januari) var det fösta gången jag hade färska jordgubbar på tårtan. När tårtan var slut var jag trött (mest pga febern ) men då stälde jag mig upp sa tack till alla och gick och till sängs efter en underbar födelsedag med underbara människor omkring mig. Om det är någon som var med till Sydafrika resan som läser det här vill jag säga tack en extra gång till er.   

  

Vid frukosten 

        

Choklad affären 

     

Djur som vi träffade vid äventyrslekparken 

  

Dags för middag 

        

Under middagen 

     

Paket öppning 

  

Tårta!!  

  

Och den underbara dagen slutade med en solnedgång...  


Ses! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av southafrica - 25 december 2017 19:35

  Four years ago, on this particular day, I was sitting in my room, nervous but excited, packing my bag. Togrther with my family, i would go on a trip across the globe to spend two weeks in the most southern country in Africa . This journey affecte...

Av southafrica - 25 juni 2015 14:12

Nu sitter jag här och lyssnar på musik och gråter, med en ny scarf runt min hals och en kamera med allt för många bilder. De senaste dagarna (sen i lördags) har en grupp från Sydafrika som är med i Lifezone varit här. Det har varit ett fotbollslag me...

Av southafrica - 6 maj 2015 14:11

Hi, from now on I´ll try to write in english (wish me good luck!   ) This, is because of the thing I write about. I write about my meetings with people from Southafrica and it is a bit sad that they don´t understand what I write so....I´ll try. Latel...

Av southafrica - 12 april 2015 13:49


Om ni läst det senaste inlägget vet ni att Colin och Patricia från Sydafrika är här. Idag var det gudstjänst och Colin berättade mer om phambili projektet men också om hans tankar kring Bibeln och Gud. Han sa att det var viktigt att inte hänga k...

Av southafrica - 11 april 2015 17:54

Om ni har läst min dagbok från när jag var i Sydafrika har ni kanske också läst "dag 5" vilket var den dagen då vi var och besökte phambili projektet. Just nu är Colin (som är pastor i den kyrkan) och hans fru Patricia här och just idag var Patricia ...

Ovido - Quiz & Flashcards