Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

dag 13, 10 jan 2014 safari

Av southafrica - 16 februari 2015 11:19

Nu vet jag att det var länge sedan jag skrev på bloggen men jag har faktiskt skrivit hela dag 13 redan men just när jag skulle spara det och lägga upp det på bloggen så försvann internet och inlägget som jag hade tagit 45 minuter att skriva försvann likaså. Sen dess har jag börjat 7:an och haft ganska mycket för mig. Därför kommer det här inlägget inte vara som alla tidigare. Men hoppas ni gillar det ändå. Den 13 januari (som ni förstår pga rubriken) var vi på safari. Vi fick se jätte många djur och lärde oss roliga fakta om dom. Vädret var bra, det blåste lite och var molnigt men det var skönt för annars skulle det varit för varmt. Det kom en liten skvätt regn men då skyddade vi oss med stora ponchos (som förövrigt var väldigt sköna  )


     

Vi åkte med en sådan bil igenom ett område med stängsel runt omkring. Djuren (Förutom lejonen och geparderna) gick fritt inne i det området.

         

                                                                    

Många djurbilder från safarin. 



Jag hoppas ni tycker om inlägget trots att det mest innehåller bilder och inte så mycket text. Jag skulle ha skrivit mer om det inte varit så att jag har varit sur (för att hela mitt inlägg försvann   ) och upptagen med skolstart, läxor,prov och kompisar. Det här är det näst sista inlägget från min sydafrika resa.


Ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av southafrica - 25 december 2017 19:35

  Four years ago, on this particular day, I was sitting in my room, nervous but excited, packing my bag. Togrther with my family, i would go on a trip across the globe to spend two weeks in the most southern country in Africa . This journey affecte...

Av southafrica - 25 juni 2015 14:12

Nu sitter jag här och lyssnar på musik och gråter, med en ny scarf runt min hals och en kamera med allt för många bilder. De senaste dagarna (sen i lördags) har en grupp från Sydafrika som är med i Lifezone varit här. Det har varit ett fotbollslag me...

Av southafrica - 6 maj 2015 14:11

Hi, from now on I´ll try to write in english (wish me good luck!   ) This, is because of the thing I write about. I write about my meetings with people from Southafrica and it is a bit sad that they don´t understand what I write so....I´ll try. Latel...

Av southafrica - 12 april 2015 13:49


Om ni läst det senaste inlägget vet ni att Colin och Patricia från Sydafrika är här. Idag var det gudstjänst och Colin berättade mer om phambili projektet men också om hans tankar kring Bibeln och Gud. Han sa att det var viktigt att inte hänga k...

Av southafrica - 11 april 2015 17:54

Om ni har läst min dagbok från när jag var i Sydafrika har ni kanske också läst "dag 5" vilket var den dagen då vi var och besökte phambili projektet. Just nu är Colin (som är pastor i den kyrkan) och hans fru Patricia här och just idag var Patricia ...

Ovido - Quiz & Flashcards